Rakan Blogger Polaris...Terima Kasih Semua...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Salam Aidil Fitri 2011- Mohon maaf Atas Segala Kesilapan dan Terkasar Bahasa

Salam Aidil Fitri al Mubarak 2011... Slideshow: Azierahman’s trip to Chengkau (near Seremban), Negeri Sembilan, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Seremban slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Wednesday, April 27, 2011

Bicara buat teman...

Teman,

di daerah ini kita ditemukan...

di pinggiran pantai ...

bersama gelak tawa...

dan gurau senda...


teman,

di sini...

kita sama-sama berjuang...

dengan seribu kepahitan...

dengan kepedihan yang mencengkam...

bersama harapan...

kejayaan di dalam genggaman...


teman,

musim telah berlalu...

hari telah berganti...

tiap yang datang pasti jua kembali...


teman,


kini kita berada dipenghujung perjalanan...

haruskah pertemuan dikesalkan...

dan perpisahan ditangiskan...


teman,

apakah kita...kau...aku

bisa bertemu kembali...

bersama kejayaan yang bererti...

bersama kemesraan yang abadi...


Memori MTC 87/89


Sajak aku ke kat atas tu??? entah...aku sendiri tak ingat samada aku yang menulisnya atau sajak kepunyaan orang lain...tapi yang pasti...aku terjumpa sajak ni dalam buku catatan yang entah tersimpan berapa lama dalam kotak di bilik aku.

Sebenarnya aku mencari sesuatu...tapi lain yang dicari...lain yang aku jumpa...rasa sayu pulak bila terbaca tulisan kawan-kawan dalam buku catatan ni...sebahagiannya ada dalam FB...tapi kemesraan tu mcm tak ada kesinambungan...

Aku yang mengelak atau masing-masing sibuk dengan kerjaya dan juga keluarga...aku nak menyibuk sama...terasa segan...

Dalam kesibukan kerja dan melayan kerenah anak murid...dah 22 tahun rupanya aku tinggalkan maktab...sama usia dengan buku catatan aku tu...semalam semasa taklimat bersama rakan-rakan guru...aku ada menyebut tentang buku tu...

tapi ye lah...anak murid pun dah ramai yang jadi pensyarah...pangkat pun dah besar...cikgu dia orang ni je yang masih terkial-kial nak mengejar segulung ijazah...itu pun dengan pelbagai dugaan yang ada kalanya aku sendiri rasa tak sanggup nak lalui...

Esok...aku bersama 3 orang rakan mencuba nasib untuk meneruskan perjuangan dalam pencarian ilmu...berjaya ke aku???

Kalau bukan kerana rasa tercabar dengan beberapa situasi...mungkin tak sekuat ini perasaan aku untuk meneruskan perjalanan...

Gambar?? nanti la aku upload...kalau boleh nak upload gambar-gambar klasik dengan kawan-kawan lama...tapi ada ke lagi...nak mencari tu yang malas...kalau macam tadi...cari lain jumpa barang lain...ok gak :)

0 comments:

Post a Comment

Senarai Blog Kengkawan

Popular Post


Get this widget here
POLARIS WORLD MALAYSIA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute